1401-08-08 10:47
544
0
82040
در میزگرد «رسالت دانشجو در گام دوم انقلاب» بررسی شد؛

نقش دشمن برای دانشگاه‌ها

در میزگرد «رسالت دانشجو در گام دوم انقلاب» نقش دشمن برای دانشگاه‌ها و دانشجویان و همچنین چرایی انتخاب شعار «زن، زندگی و آزادی» و استفاده ابزاری از زنان در فتنه اخیر، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش گلستان ما؛ آشوب و فتنه اخیر که رسانه‌های معاند از آن  انقلاب 1401 و اعتراض برای براندازی یاد کردند نشان داد که دشمن برای لحظه به لحظه انقلاب اسلامی برنامه ریزی کرده و این خوش خیالی است که تصور کنید مسیر انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب هموارتر است.

شاید براساس این تاکید بوده که مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را صادر کردند، بیانیه‌ای که بنا بود مسیر راهی برای انقلاب اسلامی در چهل سال دوم باشد ولی به نظر می‌رسد که آن ‌گونه که باید به ویژه دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی برای آن برنامه ریزی نکردند.

این بی‌برنامگی از یک‌سو و برنامه‌ریزی مدون دشمن از سویی دیگر امروز باعث شده که دشمن به خود اجازه دهد که با جنگ‌های ادراکی و شناختی عرصه‌های پیشرفت و توسعه اقتصادی و علمی را با موانع رو به رو کنند.

با توجه به اهمیت این موضوع روز استکبارستیزی بهانه ای شد که به  نقش و تلاش همیشگی استکبار جهانی برای ضربه زدن به انقلاب و مهار آرمان ها و اهداف این انقلاب بپردازیم و در این راستا به سراغ یک قشر تاثیرگذار جامعه یعنی دانشجویان رفتیم تا در میزگرد «رسالت دانشجو در گام دوم انقلاب» در این خصوص گفتگو کنیم.

مقابله با استکبار در گام دوم با گفتمان‌سازی مفاهیم آرمان‌های انقلاب اسلامی

در این میزگرد یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گرگان با اشاره به نقش دانشجو در گام دوم انقلاب گفت: دانشجو نباید منفعل باشد، قشری که قرار است آینده مملکت را بسازد نباید نسبت به مسائل جامعه بی‌تفاوت باشد.

محمدامین سیرجانی؛ عینیت‌بخشی ارزش‌های انقلاب اسلامی را از مهمترین وظایف دانشجویان برشمرد و افزود: بهره‌گیری از ظرفیت دانشجو در گام دوم انقلاب بسیار مهم و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، حدود دوسوم بیانیه گام دوم ساختار عملکردی ندارد و گوشه‌ای از اتفاقات گام دوم انقلاب را گزارش‌دهی می‌کند که چقدر توانستیم به آن برسیم، البته تمرکز بر ساختار عملیاتی شده و برای چهار سال دوم انقلاب طرح‌ریزی می‌کند.

وی بر ضرورت نقش‌آفرینی دانشجویان در مسائل مختلف تاکید و تصریح کرد: دانشجو دارای بلوغ فکری، سیاسی و اجتماعی است و می‌تواند سفیر خوبی برای انتقال علم و آگاهی از بستر آکادمیک به بستر جامعه باشد.
این دانشجوی گلستانی افزود: یکسری علوم و رشته‌های دانشگاهی در کشور ما وجود ندارد که باگ بزرگی در ساختار علمی کشور محسوب می‌شود ، دانشجو به دلیل تکاپو و کنجکاوی که دارد کاملاً ضعف کشور را می‌تواند پوشش دهد و علم پژوهی را کامل کند.
سیرجانی؛ به شعار «آزادی» که این روزها برخی به بهانه اعتراض مطرح می‌کنند اشاره و توضیح داد: انقلاب اسلامی ایران با شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» شکل گرفت، اعتراض و اغتشاشاتی که امروز مطرح می‌شود با شعار «زن، زندگی، آزادی» است و می‌بینیم مسئله آزادی در هر دو نماد وجود دارد اما خوانش آزادی تفاوت پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه خوانش آزادی باید درست شکل بگیرد، گفت: دانشجو در مرحله اول می‌توانست معنای درست آزادی نظام را نشان دهد و استقلال را در جامعه تبیین کند و در حد وزارت سبک زندگی مردم ایفای نقش کند.
این دانشجو؛ گفتمان‌سازی مفاهیم آرمان‌های انقلاب اسلامی در قشرهای مختلف جامعه را از دیگر رسالت‌های قشر دانشجو برشمرد و افزود: دانشجو به ‌شدت می‌تواند در عزت ملی دخیل باشند، چراکه نیروی انسانی کارآمد است، شما نگاه کنید اغتشاشی که از اوایل انقلاب اتفاق افتاد، دشمن هر جا دید یک نیروی انسانی وجود دارد یک روز روی فرهنگ، اقتصاد، مسائل هسته‌ای و ... روی آن مانور داد.
سیرجانی؛ تقویت معنویت و اخلاق در جامعه را ضروری خواند و گفت: عدم آگاهی جوان به مسئله معنویت و اخلاق باعث شده تا شاهد باشیم برخی از نخبه‌های دانشجو در یک محیط علمی فحش‌های رکیک می‌دهند و این در شان جامعه دانشگاهی نیست.

جهاد تبیین رسالت امروز دانشجو

دیلمی از دیگر دانشجویان استان گلستان در این میزگرد به رسالت دانشجویی پرداخت و گفت: جوامع ما رو به پیشرفت است و دانشجو در حال پیشرفت است و اینطور نیست بیان کنیم که شرایط امروز با دیروز برابر است.


این دانشجو گلستانی متذکر شد: چهل سال از عمر انقلاب اسلامی گذشته است و به فرمایش های مقام معظم رهبری ماموریت جدیدی به دانشجو واگذار شده است و مقام معظم رهبری فرمودند دانش وسیله عزت و قدرت یک جامعه است و عزت و قدرتی که در حامعه ایجاد می شود توسط دانشجو است و باید دانشحو بیاموزد و دانش جدیدی را به وجود بیاورد.
دیلمی یکی از رسالت های دانشجو را جهاد تبیین برشمرد و تاکید کرد: جهاد تبینی که اتفاق افتاده بنا است داده ها یک فرد را به دیگران منتقل کنند و حضرت آقا بیان کردند آن چیزی که امام حسن مجتبی(ع)  را شکست داد نبود تحلیل سیاسی بود و آن چیزی که فتنه خوارج را به وجود آورد و امام علی(ع) را تحت فشار قرار دارد به طوری که امام علی (ع) با چشم گریان در این جنگ شمیشر میزد به دلیل ندانستن این خوارج بود.
وی بیان کرد: جهاد تبیین وظیفه قشر عظیم دانشجو است و وقتی جهاد تبیین اتفاق بیفتد به سمت شفافیت می رویم و این راهکاری است که امروز متخصصان ارائه می کنند تا بتوانیم راه برون رفتی از مشکلات جامعه داشته باشیم.
این دانشجوی گلستانی ابراز داشت: در بحث مرگ سرکار خانم مهسا امینی چیزی که می بینم دانشجویان مثل اغتشاشگران به بسیجیان ما حمله می کنند و این در حالی است که این دانشجویان نمی داند چه می خواهند اگر شعار آنها «زن زندگی و آزادی» است می بینیم در تظاهرات و اغتشاشات مفهوم زن را تبیین کردند و اگر مفهوم زندگی برای آن در نظر بگیریم چرا باید به آمبولانس و بیمارستان حمله ور شوند و اگر آزادی را مطرح می کند در دانشگاه تهران و شریف به خوبی منطق خود را از آزادی نشان دادند.

دیلمی تاکید کرد: اگر تعریف آنها از« زن و زندگی و آزادی» این است ما آن را نمی خواهیم آیا مسیح علی نژاد چیزی در  خصوص کودک پروانه ای شنیده است کودکانی که تصاویر آن با بدن های زخمی منتشر می شود و این در حالی است که استکبار جهانی پانسمان مخصوص این کودکان را از ما دریغ می کند به لطف خدا و تلاش فناوران دانش بنیان به تولید داخلی این محصول رسیدیم ولی قبلا از خارج وارد کشور می شد و امسال مسیحی علی نژاد لذت می بریم که آمریکا ایران را تحریم کرده است.
وی گفت: شعار «زن زندگی و آزادی» برای کومله است مطمئنا هیچ ایرانی دوست ندارد دستش به خون شهدایی که توسط این گروهک به شهادت رسیدند و سر پاسدار مملکت را با کاشی بریدند آغشته شود.

این دانشجویی گلستان متذکر شد: از نظر من باید تبیین در جامعه رقم بخورد و خوب این مسئله اتفاق نیفتاده که حکم جهاد صادر شده است و فکر می کنم رسالت دانشجوی این مسائل باشد.

بانوان محوریت انقلاب اسلامی قرار دارند


فتحی، از دیگر دانشجویان استان گلستان نیز می گوید: در روزهای گذشته شاهد فاجعه شاچراغ بودیم و این موضوع نشان می دهد که  استکبار برای متوقف کردن انقلاب صبر و قرار ندارد.

وی بیان کرد: ما نه تنها این چهل سال بلکه از حضرت آدم با استکبار در حال جنگ هستیم و هیچ وقت با کسی دعوا نداشتیم و جبهه حق هیچ وقت با کسی مشکلی ندارد  و این همواره جبهه باطل بوده که خواسته مشکلاتی را در جبهه حق به وجود بیاورد و انحراف را درجبهه حق رقم بزند.
این دانشجوی گلستانی افزود: اتفاقاتی که شاهد آن هستیم برای این انقلاب تازگی ندارد و در طول این چهل سال دشمن همواره برای ضربه به انقلاب تلاش کرده است.

فتحی خاطرنشان کرد: با وجود این دشمنی ها جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی هیچ وقت به عقب برنگشته است اینکه چرا استکبار این همه به خانم ها تاکید دارد این است که این خانم ها در محوریت انقلاب قرار دارند و این خانم ها هستند که باعث شدند که این انقلاب و ایران به این حد پیشرفت برسد.

وی افزود: آن چیزی که در اصل انقلاب ها است خانواده ها است و خانواده را یک خانم بهتر می تواند مدیریت کند و اگر خانم ها را می خواهند به انحراف بکشند برای این است که می خواهند کانون خانواده را به انحطاط بکشانند.

انتهای پیام/

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.